"Slut på misären!"

Skanderade varje fiber i min kropp när jag vaknade imorse. Min fining skulle ändå helgjobba så jag tänkte minsann se till att göra något åt det hela/allt/livet under tiden.

Steg ett blev tvättande av kläder. Lite tricky med Bo och KF, men jag hann få rätt mkt hjälp innan ovannämnda helgjobbande började.

Steg två, inga större problem- bara städande av badrum, dammsugande av lägenhet/skokartong och en del dammande av densamma.

Steg 3- spektakelidén Hubert. Göra något åt avloppet i köket som krånglat på senaste. Jodå. Ner på golv, upp från golv, in i skåp, hämta hink, ner på golv, slita i rör, upp från golv, tömma hink i toa, tillbaks till kök, hämta delar, in i badrum, börja diska, hämta hink igen, diska bättre, till kök, torka ur, ner på golv, tillbaks med delar, torka skåp, upp från golv, testa läckagesäkerhet, ner på golv, in med saker i skåp, upp från golv, diska hink och händer, andas.

Men det är visst bra för nyopererade att röra på sig och således förhindra blodproppar, så det så.

Reslutat? Tvätten e ren, kartongen fin men avloppshelvetet rinner lika illa nu som innan om inte än särme. Tänkte köpa propplösare men kom visst hem med glass istället. Ja glass. Vaddårå? Jag e för tusan skadad och måste få unna mig nåt!

Snart ska jag på kalas. Undrar vad jag ska ha för skor... funderar på Bo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0